Monday 10 September 2012

JOM UBAH UIAM KEMBALI!

Assalamualaikum W.B.T. dan Salam sejahtera rakan-rakan UIAM sekalian. Selamat Hari Raya Maaf zahir dan batin.


Setelah sekian lamanya team JOM UBAH tidak bergerak aktif, kini kami kembali dengan semangat juang yang baru dan berharap gerakan ini menjadi semakin mantap. JOM UBAH juga mengucapkan selamat memulakan semester baru kepada semua Mahasiswa UIAM baru atau lama.

Kami mendiamkan diri bukan bermaksud kami mengalah dalam berjuang tetapi JOM UBAH memberi peluang kepada team ASPIRASI dan team WUFI@Pro-M untuk berjuang untuk Mahasiswa UIAM dan mempertahankan segala persoalan dan kemusykilan yang diajukan terhadap mereka. Namun JOM UBAH kecewa kerana hanya ketika kami aktif sahaja team ASPIRASI dan team WUFI@Pro-M baru bergerak dan aktif. Janganlah tunggu PRK baru nak membantu Mahasiswa, mana janji anda? Janji dicapati! Maka atas sebab itu kami merasakan hak-hak Mahasiswa UIAM perlu di perjuangkan.

Untuk permulaan JOM UBAH ingin memberikan persoalan-persoalan dan kemusykilan untuk mereka.

1. Apa yang anda sudah lakukan untuk Mahasiswa UIAM sebelum graduasi sehingga Mahasiswa UIAM keluar dari Taman Ilmu dan Budi ini? Adakah dengan hanya dari segi bantuan kebajikan mencukupi?

2. Dimana keberkesanan anda sebagai suara Mahasiswa UIAM dalam menyampaikan suara kami ke pihak atasan? Adakah hanya ketika anda telah berjaya menjadi MPP baru berani nak menyampaikan suara kami?

3. Bagaimana anda boleh membenarkan entiti politik masuk kedalam UIAM? MAHASISWA UNTUK MAHASISWA!!!!!!!!!!

4. Bagaimana anda mendapat dana yang begitu banyak? Sedangkan anda masih belajar!

5. Pernahkah anda turun ke Kolej-kolej kediaman dan ke kulliyyah-kulliyah untuk menilai masalah-masalah kami? Jangan hanya melihat di IIUM Online dan FB sahaja!

Persoalan-persoalan mudah ini di ajukan kepada team ASPIRASI UIAM dan team WUFI@Pro-M untuk anda semua fikirkan.

MAHASISWA UNTUK MAHASISWA!

JOM UBAH UIAM!

No comments:

Post a Comment