Saturday 11 February 2012

RAHSIA GELAP PRO-M DAN KEPINCANGAN ASPIRASI


Bertemu kembali rakan MAHASISWA. Kita inginkan MAHASISWA UIAM yang berfikiran kritikal dalam memilih pemimpin. Kita tak mahu pemimpin yang berat sebelah dan berkepentingan selain daripada MAHASISWA.

Kali ini mari kita fikir masak-masak siapakah sebenarnya dua kuasa besar dalam perang Pilihan Raya Kampus saban tahun. Siapakah PRO-M? Pada awal pertubuhan PRO-M lebih dikenali sebagai WUFI di UIAM. Perjuangan mereka adalah selari dengan perjuangan PAKATAN RAKYAT(Pembangkang). Kuasa mereka sangat besar di UIAM hinggakan mereka menang PRK hingga kini. Maka SRC sekarang adalah PRO-M!

Kita semua sedar atau tidak segala program yang dijalankan oleh SRC ada kaitan dengan Ma`aruf Club. Ma`aruf Club telah menerima bantuan secara total daripada SRC. Kenapa Ma`aruf Club? Kenapa bukan kelab-kelab lain? Kenapa dana yang telah UIA beri untuk SRC diberi kepada Ma`aruf Club sahaja? Dimana keadilan yang telah diwar-warkan oleh PRO-M? Adakah mereka ini sebenarnya berjuang untuk MAHASISWA atau hanya untuk kepentingan Ma`aruf Club? Kemudian menyebarkan apa jasa mereka dalam laman sesawang dan sosial seperti FACEBOOK dan sebagainya. Kita kalau berjasa tak perlu nak beritahu semua orang apa kita dah buat, orang ramai sendiri tahu apa kita dah buat.

Lain pula cerita tentang ASPIRASI. ASPIRASI adalah boneka kerajaan Barisan Nasional untuk memastikan tiada MAHASISWA yang menentang mereka. Dana mereka sepenuhnya daripada Kerajaan Barisan Nasional. Kelab-kelab yang terlibat secara lansung dalam membantu usaha ASPIRASI adalah seperti WAWASAN Club dan Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS). Cara kempen mereka yang pelik seperti `baling batu tapi sembunyikan tangan’ dan sabotaj kempen adalah perkara biasa bagi ASPIRASI.

MAHASISWA sekalian. Adakah mereka ini akan kita jadikan pemimpin kita masa hadapan? Layakkah mereka memimpin kita? Kita menyeru agar MAHASISWA lebih berfikiran terbuka dan kritikal dalam memilih pemimpin kita. Adalah tidak adil bagi mereka yang benar-benar ingin berjuang untuk teman-teman tetapi terkandas dek kerana kekurangan dana. Marilah sama-sama kita bantu mereka yang neutral dan berjuang demi kebaikan MAHASISWA.

Kita akan bongkar lagi sebanyak mungkin kepincangan dua entiti durjana ini di masa hadapan. MAHASISWA UNTUK MAHASISWA!!!

16 comments:

  1. wow...aspirasi xde pincang?bersih?
    dgr khabar angin je xboleh a a bro....bukti mane bero?

    ReplyDelete
  2. bro... lu dari bahan student.... baik lu bahan staff bro... byk sgt dh bro.... nk tau cte,meh jumpa aku, just bukti je aku x dpt....

    ReplyDelete
  3. Kimak la aspirasi...lancau najib yang korang hisap! Pantat la wey

    ReplyDelete
  4. Bro drpd hang buat cita wufi hangbukak la cita student uia yang jadi syiah la ni...lancau najib yang korang hisap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamon laa. perlu ke nak pandang serong pada syiah tu semua? well we see iran da syiah tu yang berani tentang zionis and amareka tu. kita?

      Delete
  5. bro,pasal Mahasiswa Bersatu camne lak?ke bro xtau pun pasal kewujudan Mahasiswa Bersatu ni?haish xkan tak tahu kot.

    ReplyDelete
  6. Betul betul. Macamana kelab qyc, kelab iyc, journalism semua tu. Kelab debat lagi la. Kan banyak event diaorang buat. Takkan takde cerita koooottt.. Ala.. Memang sengaja nak matikan kelab tertentu saja. Bukannya dia tgk kelab lain poonn.. Setuju dengan bro anon.

    ReplyDelete
  7. Weh, pengkomen nama adam, yang ko tak puas hati kelab maruf kena attack pesal. Cakap jela ko wufi kan. Nak eksplen tak gheti. Tahu nak suruh orang komen bende lain je. Ko tak bley jwb kn.. ngehngehngeh.. wekkk..

    ReplyDelete
  8. Weh, dah wufi aje yang dok iya hantar calon bila pilihan raya kampus, abes nak undi sapa lagi? Budak-budak lain tak nak kedepan sebab takut kena label aspirasi. Tup tup memanglah wufi saja menang. Salah kita jugak yang biar org-org ni menang

    ReplyDelete
  9. Mat Rembow...
    Xpyah la nk ckp psal bjet, ni blogger UMNGOK ke?
    Sume klbpom xda bjet la...klb bwh cnserv sume kurang, progrm kt luar llus RM400, wt mkn pasir ker?
    SRC plok jd cm klab je, xda kuasa sgt...pastu ko nk slhkn src, aku rs ptut ko slhkn pntadbiran uia la yg trllu trikat dgn politik bdoh pmimpin negara skrg.

    ReplyDelete
  10. Objektif adelah nk suruh mahasiswa berfikiran kritikal? tpi utk ape? sekadar berfikiran kritikal?

    ReplyDelete
  11. Watak kecik dalam uni besor21 February 2012 at 12:00

    Masalahnya yang src tu dapat kuasa pun tak habis habis isu anjing wifi anjing wifi. Tgk, baru ninadmin buat koperasi student, ada penah src pejuang hal tu? Takdenya. Sebab apa? Sebab bengap asik buat program. Tak pernah nak bincang pasal polisi student. Commonla. Tgk uni luar negara, tgk oxford tu. bursar sampai 19 billion pound. Semua sebab pelajar dia kasi balik. Ini src bendalah bursar pun tak tahu. Apatah lagi apa cerita budak uia yang dah keluar uia. Aku bukan aspirasi. Cuma aku ni ada la baca sini sana sini sana. Aku nak la jugak uia bagus. Nama uni islam tapi isu dan perjuangan src sekarang ni, alahai... Lemah semangat wei...

    ReplyDelete
  12. Haha. Bodoh la korang. Tak habis habis nak cakap puak umngok dengan puak anu-wargay tu. student unite la. Aku setuju beb dengan jom ubah ni. Sekrang ni kalau tak nak budak budak berpolitik parti tu, ha, jangan la sokong diarung. Apa susah? Budak neutral ke depan la. Aku caye mesti banyak sokong. Ini asal pakai kopiah wufi, asal pakai jeans aspirasi. Agaknya belajar tinggi tinggi otak kat lutuk. Pakaian biar lah beza, hati tetap satu. Budak yang kaki bengong jo pandang orang terus kata wufi/aspirasi. Yang lagi satu, apa masalah engkau wufi? Ko ingat islam ni ko punye je ke? Ko ingat ko kondem kondem, pulau orang, ko ingat baik sangat la? Macam syurga bawah tapak kaki engkau saja. Ingat sini wufi, hidayah dan syurga Allah swt saja tentukan. Ko jangan nak buat kerja Tuhan. Ko paham tak?! Yang aspirasi, boleh pergi mampus.

    ReplyDelete
  13. haha... aku dah nampak perangai bdk wufi dan budak aspirasi. aku kawan je dgn dua-dua pihak ni. yg aku nampak wufi bkn la baik sgt mcm yg dihebohkan sana sini. yg budak lelaki wufi still dok kacau pempuan sana sini. ada jugak budak wufi yg tgk video lucah. jgn ingat aku tak tahu la perangai diaorang ni. yg bdk aspirasi pula ade jugak aku tgk yg baik, ada yg aku nampak solat jemaah kat masjid, ada yg ikut kuliah dan ceramah ulama. dan ade juga yg arif bab-bab agama ni. bkn nak berat sebelah, tapi ni facts yg aku nampak dgn mata kepala sendiri.

    so bagi aku benda ni jgn nak babitkan kepartian atau kepuakan sgt la. tapi tgk pada individu tu sendiri. tak semua yg pakai kopiah tu baik dan tak semua yg pakai jeans tu jahat. walaupun rambut sama hitam, tapi hati manusia ni semua lain-lain bergantung pada niat masing-masing laa.

    ReplyDelete