Saturday 25 February 2012

We uNiTe FoR iSLaM?


Assallamualaikum dan salam sejahtera semua…
Haa… Kali nih aku nak nyatakan ketidakpuasan hati aku dengan WUFI dan PRO M! biarlah korang nak kate ape… korang kate… ade aku kesah?


Aku bengkek, bukan sebab calon yang aku support kow2 tak menang. Aku bengkek, bukan sebab PRO M UIAM terang2 umum diorang menang….


Aku bengkek sebab diorang kata….. diorang menang UNDI


BUKAN SEBAB CALON


BUKAN SEBAB MANIFESTO


Tapi sebab bersatu tentang ISLAM.


Kejadah ngko cakap macam tuh~ aku ade kat situ masa ko cakap dan laung kekuat kat bawah tuh.


Jadi kitorang yang independent nih ape? bersatu bukan sebab Islam ke? Ape ko ingat student representative council (SRC) mostly about ISLAM?


Ape korang tau tentang keperluan dak2 HS?
Ape korang tau tentang kesengsaraan society2 under HS deparment?
Ape korang tau penderitaan SOCASA? COSSA? POSSA? HISTFORIUM?


Kitorang tak bersatu atas nama Islam? kejadah ngko! jadi kitorang nih kafir ke? Ko nak bercakap dengan mulut manis ko bebaik sikit…


Jangan main tabur je ayat2 ngko… Nak kempen ko guna nama Islam…


Korang nak kempen untuk jadi wakil student… Sepatutnya korang amek tau ape yang kitorang nak… Ade korang amek tau pasal kitorang?


Dengan masalah kitorang sendiri, ape yang korang tau?


Kitorang tak perlukan surau kat HS building. Kitorang punya building tak sampai 5 minit jalan ke masjid.


Kitorang tak perlukan 3D map, ko jalan mengensot boleh pusing satu HS building tak sampai setengah jam, confirm! ko takkan sesat punya….!




Korang nak memperjuangkan Islam, memang sangat bagus, aku memang sokong semua perjuangan2 untuk Islam…
Tapi! the most important problem now is not about religion~ Korang buta ke buat2 tak nampak? Korang letak calon untuk bertanding, okeh~ takde masalah, korang suh calon tabur manifesto @ janji2 kat kitorang, pun okeh~ takde masalah, no arguments here.


Kitorang undi calon kitorang, dan student undi calon korang, dan korang menang… okeh~ fine, takde masalah… also no arguments here. Standard r, mesti ada kalah mesti ada menang… tuh adat bertanding… Again~ no problem here.


Tapi, aku paling takleh blah… korang cakap…




Korang menang bukan sebab calon…
korang menang bukan sebab manifesto gempak2…


Dah tuh? Korang leh settlekan tak masalah kitorang nih kalau korang jadi wakil kami kat SRC tuh? AND! btw… SRC means student representative council.


Ingat….! Jawatan korang adalah amanah, bukan satu anugerah! Aku nak tengok, korang tunaikan janji2 korang dalam setahun nih~


Korang siap laung STUDENT POWER kan? Tunjukkan kat aku yang kemenangan korang berbaloi~ dan bela nasib kami.


Kepada yang tak mengundi, toksah nak join dok gebang SRC tak wat kerja, korang tak mengundi, korang takde HAK nak cakap pape~ korang dok diam je.


DAN PLEASE KEPADA WUFI (we unite for Islam) please stop guna nama Islam untuk raih undi, sebab ape? kita UNIVERSITI ISLAM ANTARABANGSA, RELIGION IS NOT OUR PROBLEM, STUDENT WELFARE IS THE MAIN OBJECTIVE.


dan PRO M, penggerak mahasiswa… JANGAN CAKAP SAJA… Korang berjanji kat orang lain, orang tuh akan tuntut kat akhirat kelak, dan sekali lagi, JAWATAN ANDA, BUKAN SATU ANUGERAH, TAPI SATU AMANAH YANG PERLU KORANG PIKUL, DAN YANG PALING PENTING…




Artikel ini di ambil dari http://kaizenshinobi.com/2011/02/we-unite-for-islam.html

Terima Kasih atas artikel anda

MAHASISWA UNTUK MAHASIWA!!

JOM UBAH!!

No comments:

Post a Comment