Wednesday 21 March 2012

JOM UBAH tolak campur tangan politik luar!

JOM UBAH dgn tegas menyatakan pendirian kita MAHASISWA, kita tidak suka dan tidak akan izinkan campur tangan ahli politik luar@POLITIK dalam hal ehwal MAHASISWA UIAM.

Mari kita nilai semula pergerakan mereka WUFI@PRO-M dan ASPIRASI dari video ini


Walaupun video ini dari blog ASPIRASI namun kita lihat campur tangan politik luar masuk ke kampus sangat jelas di IPTA-IPTA lain di MALAYSIA. Beri kita sebab kenapa kita perlu benarkan ahli politik ini mencampuri urusan kita??? Apa yang mereka boleh lakukan? Sekadar untuk mendapatkan populariti bahawa MAHASISWA bersama mereka? Itu sahaja! Apa ahli-ahli politik ini pernah buat untuk kemajuan dan kepentingan MAHASISWA? ADA???????

Kalau kita lihat, ahlak-ahlak kita MAHASISWA semakin reput dek pengaruh ahli-ahli politik ini. Adakah kita mahu anak-anak kita menjadi seperti mereka??? Pakai je tudung, tapi terjerit2 sana-sini. Adakah ini melambangkan ahlak Islamiah??? Kita orang ISLAM@Melayu, kita di ajar berahlak mulia dalam apa jua keadaan. Pernah ke kita terbaca sejarah Saidatina Aisyah ataupun Saidatina Fatimah berahlak sedemikian???

Renung-renungkan lah!

TOLAK ASPIRASI = Penipu!, TOLAK PRO-M@WUFI = Penipu!

MAHASISWA UNTUK MAHASISWA!!!

JOM UBAH!


No comments:

Post a Comment